15 Mart 2012 Perşembe

Amazon'un Kindle Fire'ı Discovery İle Güçleniyor...

Amazon dün duyurduğu anlaşma ile Kindle Fire'ın video içeriklerini arttırmakta kararlı olduğunu bir kez daha kanıtladı. 2011 dördüncü çeyreğinde 4.7 milyon satış adedine ulaşan Kindle Fire, aynı dönem Android işletim sistemi ile satılan ürünlerin %17'lik bir kısmını tek başına oluşturmakta.

Discovery ile yapılan anlaşma sonucu Amazon, takribi 3 milyon Kindle Fire premium müşterisine (kendileri Kindle Fire'ın tüm içeriklerine karşılık ayda $79 ödemekte) 2.000 farklı başlığın daha açılmasını sağladı.

Kindle Fire henüz penetrasyon olarak iPad'in gerisinde gibi görülsede Amazon şu anki istatistiklerine sadece Amerika'daki satışlarından elde etmiş durumda. Amazon Kindle Fire'ı uluslar arası piyasalara, içerik politikasını da lokalize olarak ama ana temasından (belgesel, bilim ve bilgilendirme odaklı video & e-kitap içeriği sağlama) ödün vermeden giriş yapacak olursa çok yakında etrafınızda iPad'den çok Fire Kindle görmeye başlayacaksınız.

Bu gelişmeler tabii sadece Amazon ve Apple arasındaki bir rekabetin sonuçları olarak görülmemeli. Zira altında çok daha eski bir rekabet, işletim sistemleri savaşları yatmakta. Android işletim sistemli Kindle ile iOS'lu iPad'in karşılaşması Amazon'un yanına Google'ı da çekmekte.


Perdenin arkasında da derinden gelen ve bu pazarda erimekte olan kuvvetini Windows 8 ile tazelemeye çalışan Microsoft'ta mevcut. Ama bu çarpışmanın arasından Microsoft'a mobil pazarda pek bir şey açılmaz diye düşünüyordum. Taki ufak bir arama yapıp Lenovo IdeaPad Yoga ile karşılaşana kadar. Hemen sol tarafta gördüğünüz Yoga Ultrabook ile Tablet arası bir melez.



Windows 8'in özellikle ARM chipsetli donanımlarla yani hem Android hem de iOS uyumlu donanımlarla da çalışabilir şekilde tasarlanmış olması donanım üreticilerininde dikkatini çekmek içindir diye düşünüyorum. Başarılı olur mu? Hiç zannetmiyorum.


Hiç yorum yok: