16 Şubat 2009 Pazartesi

Arabeskler, Nikolay Vasilyeviç Gogol

Gogol'u elimden geldiğince okumaya çalışıyorum. Bu hikaye derlemesini özellikle "Bir Delinin Günlüğü" için aldım. Hikayeyi okudukça günümüz insanınında sorunlarını görebiliyorsunuz ta 19. yy. Rusya'sında. Hayatının çıkmazda olduğunu anlayınca adım adım deliren Rus memurun yaşadıkları anlatılıyor bu hikayede.

Kitabın içerisinde ilgimi çeken diğer üç hikaye Burun, Portre ve Palto. Burun ve Portre'yi okudum. Palto'yu ise bu gece okuyacağım.

Burun'da emekli bir binbaşı sabah kaltığında burnunu yerinde bulamaz ve aynanın karşısında nasıl olupda dul komşularını bu burunsuz hali ile ziyaret edeceğini düşünüp durur. Bu haliyle etrafta burnunu aramaya çıkınca görürki burnu Eğitim Bakanlığı'nda görevli olduğunu belirten bir memur haline gelmiştir. Yine deliliğin sınırlarında gezinen bir adam...

Portrede de beş parasız bir ressamın bir eskicide bulduğu portrenin gizemi anlatılıyor.

Gogol'un hikayelerini merak ediyorsanız bu kitabı kaçırmayın derim.

Hiç yorum yok: