24 Ağustos 2008 Pazar

Yeni Bir Başlangıç: Football Manager Live

Evet artık o da bir MMO (Devasa Çok Oyunculu Çevrim İçi) oyun. 1998 yılında tanıştım onunla. Madem ki herkes bu oyunu seçiyordu artık bende bu oyunu oynamalıydım. Başarısızlıklardan yılmadım ve sonunda küçük bir kulübü, sanırım Dagenham & Redbridge idi, İngiltere'nin Amatör Ligi'nden alıp Premier Lige kadar çıkartmış, ardından Galatasaray'a geçip aynı anda Türkiye Milli Takımı ile 2006 Dünya Kupasını kazanmıştım. Finalde İtalya'yı, Nihat'ın attığı tek golle geçmiştim. O gol sonrası tamamlanan maçın ardından sandelyemden fırlayıp değişik nidalarla oturma odasına doğru koştuğumu çok net hatırlıyorum (evet psikolojimde sorunlar olabilir :) ).

CM FM olduktan sonra da takibim sürdü. FM 2006 en çok keyif aldığım versiyondu. Fakat her geçen sene ile idman modülünün bir türlü istediğimi verememesi ve ekranların çözünürlüklerinin artmasına rağmen bana içlerindeki bilgilerin ve atmosferin azalmış gelmesi aramızı hafif soğuttu. Tabi maç anlatımının değerinin düşmesi ve iki boyutlu taktik ekranın oyundaki ağırlığının giderek artması ve anlamsız hatalarının bunda katkısı olmadı değil.

Tam 2009 daha iyi olacaktır dediğim esnada olan oldu ve bundan aylar önce SI Games yeni projesini duyurdu. FM Live. Dün fiyatlara baktım ve yıllık üyelik bayağı uygun gözüktü gözüme sadece 72£, aylık 15 milyon gibi bir rakama geliyorki bence son derece iyi. Tabi bu yolda harcanacak zamanımı düşünmek istemiyorum.

Aklımda kalan en müsbet özellik olarak idmanın kaldırılmasını gösterebilirim. Farklı oyun dünyaları (sunucularında) oynayacak oyuncular, başlangıç standart bir miktar paraya sahip olup, kendi takımlarını formadan, stata kadar kurabilecekler. Tabii kadrolarını da ayak uzunluklarına göre yapacaklar :).

Şu anda ön talepe kapalı olan FM Live 28 Ağustos'ta tekrar üye almaya başlayacak. Ben açıldığında network sırasında olacağım. Büyük bir olasılıkla da Shearer Dünyasında. Görüşmek ve maç yapmak üzere...

Hiç yorum yok: