15 Aralık 2008 Pazartesi

Bab-ı Esrar, Ahmet Ümit

İktisat Tarihi'nden sonra geçen hafta bayramında gelmesi ile iki gün gibi kısa bir sürede Ahmet Ümit'in son romanı Bab-ı Esrar'ı okudum.

Mevlana'nın şehri Konya'da bir sigorta eksperi olan annesi İngiliz, babası Türk olan Kimya isimli kahramanımızın başından geçenler anlatılıyor romanda. Kahramanımız Türkiye'ye çalıştığı şirketin müşterisi olan bir Turizm şirketine ait hotelin yanması ile ilgili araştırma yapmak için gelmiştir. Hotelin zararı nedeni ile kendilerine 3 Milyon £ ödenecektir. Fakat Kimya hanımın öncelikle bu yangının kundaklama olmadığına dair rapor hazırlaması gerekmektedir. Konya'da ayak bastığı ilk andan itibaren Mevlana ve Şems ile ilgili görüntüler görmeye başlayan Kimya hanımın yangını araştırdığı dört gün boyunca başından geçenler akıcı bir şekilde romanda yer bulur.

Bayram ertesi Cumartesi günü Ahmet Bey'i Kabataş'ta yürürken gördüm. Hemen yanına gidip kitabını ne kadar beğendiğimi anlattım. Kendisine tekrar teşekkür ediyorum. Ayın 27'sinde imza günü olacağını söyledi, umarım orada olurum. Ayrıca kendisine bir sonraki kitabında Kukla tarzı bir eser yaratsa ne kadar sevineceğimi söylerken, Ahmet Bey'de bir sonraki romanının salt polisiye olacağını belirtti. Heyecanla bekliyorum yeni kitabını.

Ahmet Ümit okuyorsanız mutlaka kaçırmayın.

Hiç yorum yok: