31 Ocak 2012 Salı

Dikkat!!! P&G Dijital Pazarlamayı Keşfetti :)

Dün (30.01.2012) P&G CEO'su Robert Mcdonald tarafından yapılan açıklamaya göre, P&G 1.600'e yakın (aralarında yoğun olarak Pazarlama Yöneticileri bulunan) personeli işten çıkarmaya hazırlanıyor.

Şirketin aldığı bu karara gerekçe olarak; son iki yılda %24 arttırılan pazarlama bütçesine karşılık, satışların %6, cironun ise %4 artması ve online pazarlama modellerinin geleneksel pazarlama modellerinden çok daha maliyet tasarrufu getirmesi gösterilmekte.

CEO tarafından yapılan açıklamada Old Spice isimli ürünleri için yaptıkları dijital kampanyada dünya çapında 1.8 milyar görüntülenmeye ulaştıklarını, bunun hem göreceli minimum bir maliyete sahip olduğunu hem de diğer projeleri için örnek olması gerektiğini savundu.

---

Kaptanın Seyir Defteri :

Scotty yıl olmuş 2012. Şöyle bir etrafına baksan SEO'lar (Search Engine Optimization), SEM'ler (Search Engine Marketing), SMM'ler (Social Media Marketing) diye milletin kırıldığını görecekken, bunu dünya devinin görememesi aslında karar mekanizmasının gerçekten de büyüklerde ne kadar geç çalıştığını göstermekte. Ama bir çalışırsada aman diim, alır götürür pazarı...

Benim dediklerim bir şey değil aslında Scotty. Adamlar bu habere "P&G CEO'su Facebook Reklamlarının Mevcut Yollara Göre Bedava Gibi Göründüğünü Anlayınca Adam Çıkartmaya Başladı" diye başlık atmışlar...

Rekabette öne geçmek için tabiiki her yeniliğe hop diye atlamak gerekmiyor belki Scotty ama göz göre göre bariz avantajları yok saymak yarışta sonuncu olmaya açık bilet yaratıyor.

Görüşürüz...

Hiç yorum yok: