6 Şubat 2012 Pazartesi

Morgan Stanley Yanıldı! SmartPhone Satışları 2011 Yılında PC Satışlarını Geçti...

Biraz önce son çıkan makalelere bakarken 2011 yılında akıllı telefon satışlarının bilgisayar satışlarını geçtiğini gördüm. Kısa bir araştırma sonrasında Morgan Stanley tarafından 2010 yılında New York'da yapılan "Internet Trendleri" üzerine isimli sunumlarına da rastladım.

Aşağıda göreceğiniz ilk grafik 2011 yılı satış rakamları ve büyüme oranlarını gösteriyor. Akıllı telefonlar satış rakamlarında zaten geçtiğimiz sene 300 Milyon adet sınırı aşmış. Bu sene de %62'den fazla büyüyerek 487 Milyona ulaşmış ve toplamda yaklaşık 415 Milyon adetlik bilgisayar satışlarını %6'lık bir farkla geçmiş görünüyor. Bu da mobil internet pazarındaki oyuncuların pastalarının giderek büyüme devam ettiğini gösteriyor. 

Bu grafiklerden görülen bir başka önemli nokta IPad ile başlayan ve pek çok dizüstü bilgisayar yöneticisinin de takip ettiği Pad bilgisayar satışlarının genel bilgisayar/PC kategorisinde en yüksek büyüme oranına sahip olması. Tabii satışların %77'den fazlası hala masa üstü ve diz üstü bilgisayarlardan gelmekte. Ama Pad satışlarındaki büyüme de son kullanıcıların mobil olarak internete erişebilmek ve aşırı performans gerektirmeyen farklı işlerini yapmak için masa ve diz üstü bilgisayarlardan daha kolay taşınabilecek ürün arayışlarını simgelemekte diye düşünüyorum. Gerçi son zamanlarda yüksek performanslı grafik işlemcilerine sahip padlerde teker teker duyurulmakta. Bu da mobil internetten çok mobil bilişimin hızlanarak büyüyeceğini gösteriyor.


2011 Yılı Satış Adetleri ve Büyüme Oranları

Aşağıdan görebileceğiniz slaytta Morgan Stanley'in 2012 yılı bilgisayar ve akıllı telefon satış tahminleri bulunuyor. Morgan Stanley 2010 yılında akıllı telefon satışlarının 300M adedi geçeceğini bilemediği gibi 2011 yılında da bu adetlerin PC satışlarını geçemeyeceğini ön görmüş. Ama genel gidişat olarak onlarda eninde sonunda PC'lerin akıllı telefonların arkasında kalacağını öngörmüş.

Bu yanılmanın aslında bir paradigma değişimi. Hem de aslında çoktan gerçekleşmiş bir paradigma değişimi ama son kullanıcıların bu değişimi kabul etmeleri 2011 yılında daha da bir netleşti. Bu netleşmenin altında bireysel ve kurumsal mobil veri pazarındaki trafiği genişletmek amaçlı operatörler tarafından yapılan cihaz kampanyalarının da rolü büyük. Sadece bizim ülkemiz olarak bakmayın dünyanın pek çok ülkesindeki operatörler bu niche pazara odaklanmış durumda. Böylece büyüyen mobil internet pazarı yanında ufalması olası bir ses pazarını bırakıyor. Artık müşteriler için mobil konuşmak bundan on yıl önceki kadar yeni ve önemli değil. Müşteriler 2010'lu yıllarda kendilerine ait dosyaları internet bulutundan indirebildikleri, revize edebildikleri ve hızla alıcılarına iletebildikleri sorunsuz bir ortamdan faydalanmayı istiyorlar. Ya da mobil olarak bilgisayarlarında yapabildikleri eğlence amaçlı aktiviteleri telefonlarında da / padlerinde de yapabilmeyi amaçlıyorlar.


2010 NY Morgan Stanley "İnternet Trendleri" Sunumu

Hiç yorum yok: